مزایای غذای خشک – بخش 1

مزایای غذای خشک
در مطالب قبلی به چند مورد از معایب غذای خشک اشاره کردیم. اما قطعا هر رژیم غذایی در کنار معایب، مزیت های خودش هم داره. تغذیه سگ یا گربه ما با رژیم غذایی خشک (البته منظورمون برندهای باکیفیت و شناخته شده هست) می تونه یکی از بهترین روش های تغذیه باشه. به این دلیل که مزایای غذای خشک بیشتر از معایب اون هست (البته برندهای باکیفیت و مورد تایید). تو این مطلب به دو مورد از این مزیت ها اشاره می کنیم:
         ۱. بهترین و مهم ترین مزیت استفاده از غذای خشک تعادل در مواد مغذی مورد نیاز سگ یا گربه ما هست. سگ یا گربه ما بسته به سن، نژاد، وضعیت سلامتی، وزن و خیلی فاکتورهای دیگه نیازمند دریافت مواد مغذی خاصی هست. فراهم کردن این مواد مغذی در یک رژیم غذایی خانگی بر خلاف تصور عموم مردم می تونه بسیار دشوار و چالش برانگیز باشه. حتی زیاد یا کم بودن برخی از این مواد مغذی می تونه در دراز مدت مشکلات بسیار جدی رو در سگ یا گربه ما ایجاد کنه. غذاهای ساخته شده به وسیله برندهای مطرح دنیا بر اساس تحقیقات و مطالعات بسیار زیادی تهیه شده تا بتونه نیازهای تغذیه ای سگ یا گربه ما رو به طور کامل رفع کنه. به عنوان مثال رژیم غذایی یک گربه عقیم شده با یک گربه ای که دارای پوشش پوست و موی ضعیفی هست کاملا باید تفاوت داشته باشه. این تفاوت در غذاهای تجاری مطرح دنیا در نظر گرفته شده. پس ما می تونیم با اطمینان کامل از برآورده شدن نیازهای تغذیه سگ یا گربه مون غذای مناسبش رو تهیه کنیم.
غذای خشک
       ۲. مزیت بعدی که قصد داریم بهش اشاره کنیم در مورد شرایط نگهداری غذای خشک هست. غذای خشک به دلیل نوع فرآوری و تهیه، قابل نگهداری در دمای محیط به مدت طولاتی هست (البته تا زمان سر رسیدن تاریخ انقضا). این مورد کمک بزرگی به ما سرپرستان حیوانات خانگی می کنه. با خرید غذای خشک بسته حداقل تا یه مدت طولانی دغدغه تهیه و درست کردن غذا برای سگ یا گربه مون رو نداریم. پس با اطمینان خاطر می تونیم غذای مناسبش رو هر وعده در اختیارش قرار بدیم.
گربه خانگی
در مطالب بعدی به سایر معایب و مزایای غذای خشک و تر هم چنین غذاهای تجاری و خانگی اشاره می کنیم.
یادمون باشه هر رژیم غذایی (چه خانگی چه تجاری و یا چه خشک چه تر) مزیت ها و معایب خاص خودش رو داره. ما باید با توجه به شرایط سگ یا گربه مون بهترین گزینه رو براش انتخاب کنیم تا بتونیم موجب بهبود در کیفیت تغذیه و نتیجتا زندگی سگ یا گربه مون بشیم.
ارسال دیدگاه