گربه های بد غذا

گربه های بد غذا
تعامل با گربه ها و سگ های بدغذا می تونه چالش برانگیز باشه، اما با صبر و رویکرد صحیح، اغلب می تونید این مشکل رو برطرف کنید. اگه سگ یا گربه شما هم تو دسته سگ ها یا گربه های بد غذا هست در اینجا چند نکته وجود داره که به شما کمک می کنه:
  • با یک دامپزشک مشورت کنید: قبل از اینکه فرض کنید که سگ یا گربه تون فقط به طعم یا بوی غذا حساس هست و این باعث بدغذایی شده، بسیار مهمه که مطمئن بشید بد غذایی سگ یا گربه شما به دلیل وجود بیماری نیست. گاهی اوقات، بی میلی گربه یا سگ ما به خوردن غذاها می تونه نشونه ای از یک مشکل زمینه ای باشه. برای اطمینان از سلامت سگ یا گربه تون حتما با دامپزشکش مشورت کنید.

گربه های بد غذا

  • غذای با کیفیت بالا: مطمئن بشید که برای تغذیه سگ گربه تون از یک غذای با کیفیت استفاده می کنید. به دنبال برندهایی باشید که منبع پروتئینی مانند مرغ یا ماهی را به عنوان ماده اصلی استفاده می کنند. از تغذیه سگ یا گربه تون با غذاهای باکیفیت پایین که شامل افزودنی های مصنوعی هستند خودداری کنید.
  • تنوع: سگ ها و خصوصا  گربه ها ممکنه با گذشت زمان از یک غذا خسته بشن. سعی کنید طعم ها و بافت های متنوعی رو براشون تهیه کنید تا مطمئن بشید بد غذایی سگ یا گربه تون به دلیل خستگی از یک طعم تکراری نیست. برخی از سگ ها یا گربه ها غذای تر رو ترجیح می دهند، در حالی که برخی دیگه غذای خشک رو ترجیح می دهند. آزمایش کنید تا ببینیدسگ یا گربه شما چه چیزی رو دوست داره.

گربه های بد غذا

  • تغذیه برنامه ریزی شده: برنامه غذایی منظمی رو تنظیم کنید. برای اکثر سگ ها و گربه ها بهتره که وعده های غذاییشون در زمان ها و حجم های معین در دسترسشون قرار بگیره . این می تونه به تنظیم اشتهای اون ها کمک کنه. سگ ها و گربه هایی که به روش Free-Feeding (در این روش غذا دائما در طرف غذاشون هست) تغذیه می کنند معمولا بیشتر دچار بدغذایی میشن.
  • استفاده از غذاهای مخصوص گربه های بد غذا: برندهای مختلف، از رفلکس و مونلو گرفته تا رویال کنین غذاهایی رو طراحی و تولید کردند که بتونه رضایت گربه های بد غذا رو جلب کنه و احتمالش زیاده که گربه بد غذای شما یکی از این محصولات رو دوست داشته باشه.
  • غذاشون رو به مقدار کمی گرم کنید: گرم کردن غذای ترشون برای چند ثانیه می تونه عطر و طعم غذا رو افزایش بده و باعث افزایش اشتهای سگ یا گربه شما بشه
  • عدم تغذیه از غذاهای نامناسب: در مورد تغذیه بیش از حد با غذاهای خاص احتیاط کنید. به عنوان مثال غذاهای درمانی معمولا برای جبران کالری از دست رفته و افزایش اشتهای سگ یا گربه بیمار، دارای طعم های قوی و کالری زیادی هستند و اگه سگ یا گربه تون به جز در زمان طول درمان از غذاهای درمانی استفاده کنه ممکنه اشتهای کمی برای خوردن سایر غذاها نشون بده.
  • انتقال تدریجی: اگر قصد دارید که برند یا مدل غذای سگ یا گربه تون رو تغییر بدید، این کار رو حتما به تدریج با مخلوط کردن غذای قدیمی و جدید با هم و در طی چند روز انجام بدید. تغییرات ناگهانی در رژیم غذایی می تونه باعث بروز مشکلات گوارشی در سگ یا گربه شما بشه.

گربه های بد غذا

  • ظرف غذای تمیز: از تمیز بودن کاسه های غذا و آب اطمینان حاصل کنید. برخی از سگ ها و گربه ها به بو حساس هستند و ممکنه از خوردن غذا یا نوشیدن آب در ظروف کثیف خودداری کنند.
  • کاهش استرس: این مورد بیشتر در گربه ها دیده می شه. گربه ها موجودات بسیار حساسی هستند و استرس می تونه عادات غذایی اون ها رو تحت تاثیر قرار بده. مطمئن بشید که گربه شما فضایی آرام و امن داره و سعی کنید تغییرات محیطی و عوامل استرس زا رو به حداقل برسونید.
  • صبر: پیدا کردن غذای مناسب و روتین مناسب برای سگ یا گربه شما ممکنه زمان ببره.
  • مشورت با رفتارشناس: اگر بدغذایی سگ یا گربه شما به دلیل مسائل بالا نبود، بهتره با یک رفتارشناس حرفه ای حیوانات مشورت کنید که می تونه راهنمایی ها و استراتژی های خاصی برای اصلاح رفتار گربه شما ارائه کنه.
ارسال دیدگاه