معایب غذای خشک – بخش ۱

مزایا و معایب غذای خشک
به احتمال زیاد همه ما تجربه خرید غذای خشک برای سگ یا گربه‌مون رو داریم. همیشه هم برامون سوال بوده که آیا غذای خشک گزینه خوبی برای سگ یا گربه ما هست یا نه…!! تو این مقاله در رابطه با دو مورد از معایب غذای خشک صحبت کنیم. سعی می کنیم در مقالات بعدی در مورد سایر معایب و هم چنین در مورد مزایای غذای خشک صحبت کنیم. هدف ما این هست تا شما سرپرستان عزیز بتونید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید غذا برای سگ یا گربه‌تون اقدام کنید.

معایب غذای خشک

  1. مهم ترین ایرادی که می شه از غذای خشک گرفت این هست که میزان رطوبتی که داره در مقایسه با غذای تر خیلی کمتره. غذای تر چیزی در حدود ۷۰ درصد آب داره درحالی که رطوبت غذای خشک بیشتر از ۱۰ درصد نمی شه. این مسئله به ویژه در گربه ها و سگ هایی که ذاتا تمایل کمی به نوشیدن آب دارند می تونه مشکل ساز بشه. دریافت آب کم در دراز مدت می تونه باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل غلیظ شدن ادرار بشه. این مسئله در ادامه احتمال تشکیل سگ های مثانه و مجاری ادراری رو افزایش می ده.
  2. از معایب دیگه غذای خشک می شه به عدم اطمینان از کیفیت مواد اولیه اشاره کرد. این مورد رو در مورد برندهای مطرح و باکیفیتی مانند Hill’s، Test of the Wild، Orijen، Royal Canin، Acana و برندهایی از این قبیل نمی شه مطرح کرد. این برندها به دلیل نظارت بسیار قوی سازمان های مربوطه مانند The Association of American Feed Control Officials  یا به اختصار AAFCO امکان استفاده از مواد اولیه نامرغوب و نامشخص رو ندارند. اما متاسفانه در مورد برندهایی که تحت نظارت سازمان های مستقل و قوی مانند AAFCO نیستند امکان بررسی مواد اولیه وجود نداره. برندهای متفرقه ممکنه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری از هر نوع ماده اولیه ای جهت تهیه و فرآوری غذای خشک استفاده کنند.

معایب غذای خشک

یکی از دلایلی که باعث شده تاکید داشته باشیم تا حد امکان از برندهایی خرید کنید که یا تو کشورهای آمریکای شمالی تهیه می شن یا اروپای غربی به همین دلیل هست. این کمپانی ها اجازه استفاده از مواد اولیه نامرغوب رو ندارند و در صورت این کار با برخوردهای قانونی شدیدی مواجه می شن.
یادمون باشه تا زمانی که مجبور نشدیم سعی کنیم از برندهای کمتر شناخته شده یا حتی شناخته شده ای که اطلاعات کاملی در موردشون وجود نداره برای تغذیه سگ یا گربه مون استفاده نکنیم.
ارسال دیدگاه