کنترل وزن در گربه‌ها

کنترل وزن در گربه ها
اگه گربه شما هم جزء گربه های چاق محسوب می شه باید با دامپزشک گربتون مشورت کنید تا به طور دقیق مشخص بشه که گربه شما دقیقا چه میزان اضافه وزن داره. قطعا دامپزشک گربه تون بهتر از هر شخص دیگه ای می دونه که حدودا چقدر از وزنش رو باید کم کنه. بر اساس این ارزیابی مشخص می شه که گربه‌تون باید در طول روز چند کالری غذا مصرف کنه.
اضافه وزن در گربه ها
اگر لازم بود علاوه بر کاهش میزان کالری رژیم غذایی گربتون هم تغییر کنه حتما این تغییر رو آهسته آهسته و به تدریج اعمال کنید. مثلا اگه رژیم غذایی گربه‌تون رژیم غذایی پر کالری بوده می تونید فقط مقدار کمی از غذای پرکالری را در طول روز با غذای جدیدش که کالری کمتری داره مخلوط کنید. با این کار احتمالا گربتون متوجه نشه که رژیم غذاییش رو تغییر دادید.
بهترین راه برای کمک به کاهش وزن در گربه های چاق استفاده از غذاهای کم کالری هست. این غذاها معمولا به دلیل فیبر بالایی که دارند باعث ایجاد احساس سیری توی گربه‌ ها می شن. طبیعتا گربه شما در صورت تغذیه با این غذاها کمتر از قبل غذا می خوره. این غذاها همچنین چربی کمتری دارند که همین مورد باعث کاهش چشمگیر میزان کالری در این دسته از غذاها هست.
از جمله غذاهایی که می تونید به منظور کنترل وزن و یا کاهش وزن در گربه‌ها استفاده کنید محصولات زیر هستند:
یادتون باشه که همه غذای روزانه گربه‌تون رو بطور یکجا در اختیارش قرار ندید. بهتره اون رو به دو تا سه وعده تقسیم کنید و این وعده ها رو تو ساعت‌های معینی در اختیارش قرار بدید. با این کار دقیق متوجه می شید که  گربه‌تون چه میزان کالری دریافت می کنه.
کنترل وزن در گربه ها
اگر شما هم از اون دست کسانی هستید که چند تا گربه توی خونه دارند این نکته مهم رو یادتون باشه که گربه‌ها باید جداگانه تغذیه کنند چون در غیر اینصورت احساس رقابت بهشون دست میده و بیشتر غذا می خورند. در نهایت با بازی کردن با گربه‌تون می تونید به تحرک بیشتر اون و کاهش وزنش کمک کنید.
ارسال دیدگاه